Forberedelser til VM i Ironman 70.3

Heia bloggen!

I år arrangeres VM i Ironman 70.3 i Australia. For dere som ikke har fått det med dere, så er jeg en av de heldige som har kvalifisert meg til denne store begivenheten.


(Viktige ting å ha med seg når man reiser til andre siden av jorden for å konkurrere).

For 1 liten uke siden ankom jeg og mamsen Mooloolaba beach i Australia, hvor konkurransen finner sted. Jeg hadde forberedt meg på at det skulle være fint her, men dette tar kaka. Jeg skjønte med en gang at jeg var kommet til paradis da jeg oppdaget en egen Ben&Jerry´s sjappe rett utenfor inngangen til hotellet vårt. Alt her er strøkent. Gatene er rene, det er sykkelveier nesten overalt, masse spennende dyr både på menyen og i naturen, matbutikkene bugner av økologiske produkter både til innvendig og utvendig bruk. Ikke minst er det toalett og drikkestasjoner langs hele promenaden som passer perfekt for en tørst triathlet med liten blære.


(Du vet du er nordmann når det eneste som går gjennom hodet ditt på første open water svøm i Australia er: Hai hai hai).

Jeg er utrolig glad for at vi kom ned i god tid før konkurransen (ca. 2 uker). Først etter 1 uke her, begynner endelig døgnrytmen å sitte. Det er jo tross alt 8 timer i forskjell fra Norge. En annen ting er at på de varmeste dagene hvor det har vært 25 grader har det ikke bare vært plankekjøring å trene for en kaldblodig Finnmarking. De lokale sier enda at det bare kommer til å bli varmere og varmere fram mot konkurransen. Nå gjør jeg alt jeg kan i håp om å klare å venne meg til varmen i tide.


(Prøver å lærer meg å tåle varmen ved å løpe når det er varmest på dagen. Litt av en overgang fra kalde Norseman).

Jeg har allerede vært å testet svømmeløypa og deler av løpe- og sykkelløypa. Til å være en flat sykkelløype er jeg overrasket over hvor kuppert den faktisk er. Men sammenlignet med Norseman er den veldig, veldig flat. Er ekstra gøy å være i byen nå når den har begynt å fylles opp med flere gale triathleter. Alle suser rundt på temposykler og løper rundt med kompresjonsstrømper. Stemningen er til å ta og føle på. Jeg gleder meg masse til konkurransen og begynner å kjenne meg mer og mer klar for hver dag som går.


(Takk til den lokale nordmannen Kjell-Arne som guidet meg gjennom deler av Ironman løypa. Jeg fant forresten ut når jeg var å syklet på egenhånd at det ikke lov til å sykle på motoveien her i Australia).

Verdensmesteskapet finner sted søndag 4. september. Starten går kl 08:15, altså kl 00:15 i norsk tid. Så hvis det er noen som har problemer med å få sove natt til søndag så er dere hjertelig velkommen til å følge med på løpet. Jeg kommer til å poste link her når den er tilgjengelig.

Ellers koser mamsen og lillekrutt seg på tur down under. Fint å ha med seg tidenes support og supermams på tur. Men nå er det på tide med litt mer Ben&Jerry’s.


(Mamsen og lillekrutt).

Isklem fra down under. Snakkes!

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg