Makeover – Landeveissykkelen så god som ny

(Innlegget inneholder reklame)

 

Min første og eneste landeveissykkel noen sinne har fått seg en total makeover. Det er mer eller mindre to år siden den har blitt brukt, men nå fant jeg ut av det var på tide å koste av støvet og gjøre den fit for fight igjen. Jeg har syklet på tempo/triathlon sykkelen min de siste to årene. Spinning er faktisk den eneste variasjonen jeg har fått fra temposykkel. Derfor tenkte jeg det nå var på tide å finne fram landeveisgliset. 

 

(Slik så sykkelen ut når den var splitter ny. Etter hvert som årene gikk kom det blant annet rosa styretape og dekk på. Men nå var det på tide å pimpe rammen også). 

Jeg var så heldig å få hjelp av Alta Biloppretting AS til å lakkere rammen. Det var selvsagt ingen tvil om hvilken farge rammen skulle være. Lakkereren Haiko Lehmann var uten tvil rette mannen til jobben. Jeg så gjennom fargekartet, fant en passende rosa og føyde til “men gjerne en litt kaldere og litt mer knæsj rosa farge”. Jeg kunne ikke vært mer fornøyde med fargen han blandet til meg! 

 


(Haiko og ett stykk smørblid og sykt fornøyd triatlet). 
 

 

Jeg ble tipset om Alta Biloppretting AS når jeg ville pimpe opp sykkelen min, og jeg er veldig glad for at de tok oppdraget. Arbeidet er helt utrolig bra gjort. Man kan vel trygt si at jeg ikke akkurat er en person som sliter med motivasjonen, heller tvert om. Jeg ble ikke akkurat mindre motivert av å ha en så sykt funky fresh “ny” sykkel. Det eneste kjipe med å ha en så “ny” og fresh sykkel er at jeg enda må vente en god stund før jeg får muligheten til å sykle på den. Men nå kan jeg se på den hver dag å bare glede meg enda mer til å være i gang igjen. Man kan jo ikke gjøre annet enn å smile når man ser den, for den har jo bare blitt helt rå! 

 


(Rosa er helt klart den kjappeste fargen! Det er ikke uten grunn at lederne av Giro d’Italia sykler på rosa sykler).

 

En stor takk til Alta Biloppretting AS for fantastisk arbeid og en stor takk til storebror Asgeir som hjalp meg med demontering og montering av sykkelen. Vaskingen og fin justeringene måtte jeg gjøre selv. Men det var bare deilig å få litt kvalitetstid med sykkelen min. Da blir man mer kjent og dreven med innstillingene på sykkelen. Det var hvert fall ingen sak når man kunne stå ute i finværet å suge til seg D-vitamin samtidig.

PS: Ikke glem å ta vare på huden din når du er ute i finværet. Sola er sterk selv om vi bor i verdens nordligste by. Jeg bruker alltid solkrem når jeg er ute. Sjekk gjerne ut SolRX på https://www.solrx.no/ – Paraben – og parfymefri solkrem som er super vannfast og som ikke renner i øynene dine om du svetter, og kanskje viktigst av alt er produktene fri for dyretesting<3 

 


(Bikini: Power Women http://powerwoman.com/)

 

Ser framover og er nå enda mer motivert (hvis det er mulig) til å gro i rekord fart slik at jeg kan dra ut å råne med det nye gliset. I mellomtiden nyter jeg styrketrening, svømming og ekstra tid til familie og venner. 

 

 

1 kommentar
    1. Jeg har en Canyon AL ramme som jeg vil omlakkere i en ikke mørk blå heller ikke for lys blå. Jeg må få tilsendt nye logoer som blir satt på før utenpå lakkering. Det jeg lurer på er hva kan jeg gjøre selv av pussing/sliping eller blir det sandblåst. Jeg er ikke rik og lurer på hva koster dette. Vennlig hilsen Jørn Sandquist tlf 98764395

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg