Tretthetsbrudd, beinmargsødem og fortykket brusk

 

Så kom dommen! Tirsdags morgen var jeg innom Manuell Terapi i Alta for å møte terapeut Trond Reginiussen. Etter å ha fått svaret på MR bildene mine og undersøkt meg konkluderte han med at det trolig er 1 eller 2 tretthetsbrudd i foten min. Siden smertene har pågått over så lang tid hvor jeg har hatt perioder mer eller mindre uten smerter har bruddet trolig grodd, men gang på gang har jeg startet for tidlig og for hardt og dermed knekt det opp igjen. Digg! Beinmargsødemet i fotrotsknoklene kan tyde på at jeg har hatt en skade der over lengre tid som aldri har fått gro skikkelig, og det kommer derfor væske i beinmargen på det skadede området. I tillegg til dette har jeg væskeansamling oppå stortåbeinet og fortykket leddkapsel rundt stortåa. Det er kanskje ikke så rart da at det har vært perioder hvor det har vært litt vondt å gå normalt.

Man kan vel trygt si at sesongen 2017 ikke står på vent lengre. Det er hjerteskjærende å avlyse alle årets konkurranser som jeg har jobbet så hardt for og gledet meg så enormt masse til. Skal jeg ha en framtid som utøver er dette det eneste riktige å gjøre. Man skal visst ikke kødde med sånn her beinmargsødem. Det sies også at det kan ta utrolig lang tid før en slik skade er skikkelig reparert. Det er derfor nå på høy tid å roe ned og la foten gro skikkelig slik at jeg er klar til 2018.

 

Tusen takk for all omtanken, dere er fantastiske. 

 

 

 

 

1 kommentar
    1. Hei, kom over dette innlegget nå, for jeg har fått en liknende skade. Takk for at du deler! Kan jeg spørre hvordan det gikk? Tok det lang tid før du ble bedre?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg