TEAM HOAAS

 

Hvem er Martine?

 

Født: 08.07.1991

Alder: 25

Bosted: Alta

Jobb: Triathlet, trenings instruktør og veileder

Utdannelse: Personlig trener, bachelor i idrett og idrettsernæring

Idrett: Triathlon

Kontakt: [email protected]

Instagram: martinehoaas

 

Jeg er en 25 år ung frøken fra Alta, Finnmarks perle. Jeg har en bachelor i idrett og idrettsernæring. Jeg har ellers jobbet rundt over 3 år som veileder og gruppetime instruktør på Actic Alta. Jeg har alltid vært over gjennomsnittet glad i å utfordre meg selv fysisk og bedrevet med aktiviteter som klatring, surfing, kiting, håndball og styrketrening. I 2013 begynte jeg å trene til mitt første triathlon, og debuterte sommeren 2014. Etter bare ett år med triathlon rettet trening fikk jeg forholdsvis gode plasseringer. Jeg ble hekta, og fortsatte å trene godt og satte meg nye mål. Sommer 2015 hadde det gått litt raskt i svingene, fikk konstatert lav blodprosent og tomme jernlagre. Konkurransene sommeren 2015 måtte avlyses. Tre mnd senere gjorde jeg Ironman Århus 70,3 og tok en 3. plass i min klasse, til tross for lave jernlagre. Jeg kvalifiserte meg da til verdens mesterskap i Ironman 70,3 i 2016. Idag er triathlon og trening det jeg lever og brenner for. Tiden som ikke brukes til spising og soving brukes til å dyrke lidenskapen for triathlon.

Hver dag jobber jeg hardt med et brennense ønske om å en dag kunne leve som fulltidsutøver.

 

Team Hoaas

Jeg er den yngste og eneste jenta i en søskenflokk på fire. Flokken består av Kristian, Asgeir, Eirik og meg. Tre av oss ble over gjennomsnittet opptatt av mat og trening, mens siste mann foretrekker mekanisk drevet motorer og skrujern framfor blod og svette. Familien min er utrolig viktig for meg og det er ingen som støtter meg på en slik måte som foreldrene og søsknene mine. 

Når man trener rundt 20 timer i uka kan det være greit med noen man kan dele erfaringer med og søke råd hos. Det fine med Team Hoaas er at alle har forskjellige områder de er gode på. Vi passer på hverandre og utveksler erfaringer og meninger. Selv om jeg har mye utdannelse innenfor både mat og trening, er det ikke alltid like lett å gi råd til seg selv. Det er lett å si til andre at de må ta seg en hviledag eller to om de er slitne. Men å praktisere det selv blir verre. Da er det fint med noen man har tillit til som sier ifra at nå MÅ du roe ned! Uten Team Hoaas i ryggen hadde jeg neppe klart å komme så raskt dit jeg er nå. Gode støttespillere er gull når man satser på en krevende idrett. 

 

 

 
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg