Sesongen 2017 på vent

(Innlegget inneholder reklame)

 

Hallo bloggen💗

Vil starte med å si takk for all omtanken og kjærligheten jeg har fått om dagen. Det trengs helt klart når det ser ut som at sesongen 2017 ikke ble helt slik som jeg hadde tenkt og håpet på. Idag fikk jeg svar på MR bildene mine. Jeg har lengre vært plaget med tilbakefall av smerter i ankel, fot og kne. Tre uker etter å ha forlatt Mallorca og behandleren min der – Patric Söderblom, så kom smerten snikende tilbake. På et tidspunkt var det så akutt at jeg var en tur innom legevakten. Da var det på høy tid å få tatt et bilde av venstre benet for å se om det var noe vi hadde gått glipp av. Hos legen fikk jeg både betennelsesdempende krem og tabletter for å døyve smerten og betennelsen. Til tross for at jeg virkelig hater å ta tabletter og heller foretrekker å ha det vondt så måtte jeg denne gangen bite i det sure eplet. Jeg skal ærlig innrømme at det var en befrielse å ikke ha vondt 24/7.

Mens jeg har ventet på svaret fra MR har naprapat Jeanette Sunde bidratt med mindfullness og massasje av de smertefulle områdene. Både for å løse opp spent muskulatur og øke sirkulasjonen og tilhelings prosessen. 

 


(Jeanette fra NaprapatTeamet i action). 
 

Idag ringte jeg til MR avdelingen for å sjekke om svaret hadde kommet, da jeg ikke har tid til å vente muligens enda 1 uke før legen selv ringer. Er det en ting jeg har lært så er det at hvis man vil ha ting til å skje så må man ta tak i det selv. Så hva var dommen? Jo, jeg hadde ødem/væske i beinmargen ved noen av fotrotsknoklene og fortykkelse i leddkapselen rundt stortåa.

Er dette bra eller dårlige nyheter? Helt ærlig så synes jeg bare det er deilig å vite hvorfor det gjør vondt. Da kan jeg lettere og kjappere fikse problemet. Begge skadene kommer nok i hovedsak av overbelastning og/eller feilbelastning. Stikkordet her er altså: Hvile. Men vi får høre hva legen sier når hun forhåpentligvis ringer i løpet av neste uke. Har snart holdt beina mer eller mindre i ro i to uker, og jeg er allerede på bedringens vei. Takk og lov for svømming og styrketrening, slik at man klarer å holde psyken på plass. Ikke minst viktig å holde i gang det man kan, slik at kroppen raskere er på G når man får klarsignal til løping og sykling. 

Idag ankom jeg faktisk Alta-by etter nesten 1/2 år på farten. Følelsen av å være hjemme igjen kan sammenlignes med en liten forelskelse, – utrolig deilig. Nå skal jeg bare være hjemme å bli frisk og fit for fight. Sesongen min står til min store fortvilelse for øyeblikket på vent. Fokuset akkurat nå er kun på å bli helt bra før jeg begynner å banke asfalt igjen. Foreløpig er sesongen på vent, mens jeg skal prøve å gro i rekordfart. Tirsdag har jeg en avtale med den eminente manuell terapeuten Trond Reginiussen. Han har utrettet magi tidligere, så vi får se om han har noen triks på lur denne gangen også. 

 


(Norseman 2016. Første gang, men ikke siste gang!).
 

Jeg vil avslutte innlegget med å sende en ekstra stor takk til naprapater, manuellterapeut, trener, familie, svigerfamilie, kjæreste, venner, bekjente og ukjente som alle bidrar på sin måte med ting som varmer mitt hjerte. Dere er alle sammen gull for meg og settes uendelig mye pris på. 

 

Stay tuned. I’ll be back! 

 

 

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg