Livet på Mallorca

 

Jepp, du leste riktig – Mallorca! Etter jul rømte jeg fra vinteren i nord og dro med kjæresten til Mallorca. Når han ga meg tilbudet om å bo her nede med han gjennom vintermånedene var svaret veldig enkelt “JA!”. For å få muligheten til å gjøre dette jobbet jeg som en helt og sparte penger fram mot jul, i tillegg til at jeg har sponsorer som bidrar slik at jeg skal kunne satse slik som jeg gjør. Sjekk ut sponsorene mine for 2017 på http://martinehoaas.blogg.no/1485604623_sponsorer_2017.html

 


(Første sykkeltur på Mallorca denne vinteren). 

Her nede har vi vårt eget lille toppidretts kollektiv. Kjæresten min Dan Erik Hansen er syklist, i tillegg til at det er forskjellige syklister som stikker innom noen uker i slengen, mens Toni som vi bor hos er personlig trener og tidligere syklist. For tiden har Odd Christian Eiking akkurat forlatt huset for å dra på samling i Frankrike, mens Sindre Skjøstad Lunke er innom for å lager god stemning og gir full gass. Det fine med kollektivet vårt er at man hele tiden lærer av hverandre og samtaler om soner, watt, mat og søvn er helt innafor. En annen fin ting er at det er helt normalt å spise 10 måltider om dagen uten at noen synes det er noe rart. Her nede kan jeg ha 100% fokus på trening, mat og hvile. Jeg føler meg så utrolig heldig som får muligheten til å gjøre dette. 

 


(Siden Toni er PT har vi eget treningsrom i huset. Utrolig deilig å bare kunne gå ned trappa å være i gymmet).
 


(Odd digger også selvsagt Team Hoaas).
 

Av og til hiver jeg meg med gutta krutt på sykkeltur. Disse sykkelturene har helt klart blitt min nye lideskap her nede. Det er ikke til å stikke under en stol at gutta krutt har en watt fra en annen dimensjon. For at jeg skal klare å holde følge (selv på de rolige turene) så må jeg holde god gamp hele veien. Da er det koffein på flaska og ingen regler ang soner og watt. Vil man være med så må man bare bite tenna sammen og holde følge. Etter noen turer med litt (les mye) gamping må jeg selv si at jeg begynner å bli ganske dreven på det. Dette er også de morsomste turene. En av grunnen til dette er fordi jeg slipper å tenke, min eneste oppgave er å holde det hjulet! 

 


(Gutta krutt med apa på tur aka mission gamp). 


(Ingen kjære mor med maskin Hansen i front). 


(Det er ikke bare solskinnsdager på Mallorca. De lokale sier at det er 7 år siden sist det regnet så mye som det gjorde i slutten av januar. Mye vind, regn og til og med noen dager med snø = perfekt trening for Norseman).
 

Nyttårsaften ble feiret i Palma sammen med Eli og Svein-Are fra Vadsø, som også har base på Mallorca denne vinteren. I og med at jeg og Dan bor i Lloret som er midt på øyen er vi så heldig å få komme på besøk til Eli og Svein-Are når vi vil ha noen dager i Palma. Ellers møter vi disse to gjevnlig til både kaffestopp, sykkelturer og generelt bare trivelig selskap. 

 


(På sykkeltur med Eli og Svennis i matchende trøyer).


(Magisk stemning i Palma med julelys og musikk i gatene).

 


(Odin Foldvik Eikeland tok også turen innom Mallorca for å få noen gode økter på asfalten). 
 


(Fordelene med å bo i Lloret som er midt på øya er at det alltid tar rundt 2 timer å kommer seg hjem uansett hvor på øya man er.. Hvis man skulle sykle seg bort).
 

Til sist vil jeg bare tilføye at jeg har en litt åpen konkurranseplan for sesongen. Ironman Haugesund, Norseman og Challenge Mallorca er de eneste konkurransene som er spikret. Jeg håper blant annet på å få gjort en til full distanse i løpet av sesongen, men jeg må ha høsten litt åpen da jeg enda ikke har fått mye mengde på løp på grunn av en liten skade. 

 

Sjekk også gjerne ut bloggen og instagramen til verdens kjekkeste syklist – Dan Erik Hansen:

https://danerikhansen.com/

https://www.instagram.com/danerikhansen/?hl=nb

 

Trenger du en dyktig personlig trener? Sjekk ut Toni på:

http://axestraining.com/

https://www.facebook.com/axestraining/

Eller min trener Lise fra GetRobust:

http://www.getrobust.no/

 

Skal du innom Mallorca å trene i løpet av vinteren? Kanskje vi sees💗

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg