Hallo bloggen <3

(Innlegget inneholder reklame)

 

Beklager at det har vært så stille fra meg så lenge. Her har det vært full fart med masse trening, siste innspurt på skolen og jobb før sesongen er i gang for fult. Siden forrige innlegg har jeg blant annet fått startplass på Norseman 2016. Noe jeg har drømt om helt siden 2013. Tusen millioner takk til alle som tok seg tid til å  stemme meg fram i konkurransen, slik at jeg endelig skal få hoppe fra ferga i Eidfjord, og forhåpentligvis avslutte med målgang på Gaustatoppen.

Forrige helg deltok jeg på Viking Challenge. Et motbakkeløp på 12 km med over 1500 høydemeter klatring fra Rjukan opp til Gaustatoppen. Jeg ga alt jeg hadde og tok meg helt ut. Fikk 8. plass i elite dame klassen å er grise fornøyd med det. Var deilig å endelig få kommet seg til toppen. Sammenlignet med i fjor hvor jeg måtte bryte etter bare noen få kilometer, etter å ha holdt på å besvime tre ganger uviten av at jeg hadde anemi. Som gjorde at det ikke ble noen sesong for meg i fjor. Har lært utrolig mye etter å ha hatt ha jern og blod mangel og går forhåpentligvis ikke i samme fella igjen! Heldigvis kjennes kroppen i år bedre ut enn noen, med nøye oppfølging både fra trenere og leger. Neste helg braker det løs med sesongens første triathlon konkurranse for min del. NM i langdistanse i Haugesund. Jeg klarer nesten ikke vente.


(Koser oss på Gaustatoppen etter målgang på Viking Challenge. Bror tok også 8. plass i elite klassen for menn).
 

Jeg har endelig fått flere sponsorer på plass som gjør det mulig for meg å ta nesten 100% fri fra all jobb nå når sesongen er i gang. Føler meg utrolig priviligert og heldig i og med at så mange føler jeg er verdt å satse på.

For øyeblikket er jeg stasjonert i Kongsberg hos broren min og familien. Det gjør det lettere for meg å fokusere både på terning og hvile. Det er også mer sentralt i forhold til konkurranser, slik at jeg slipper å pendle så mye mellom Oslo og Alta i løpet av sommeren. Ikke minst er det utrolig nydelig vær og gode treningsforhold her nede. Deilig å trene i nye omgivelser. Har også i løpet av de siste ukene fått testet sykkelløypa til Norseman. Må bare å innrømme at jeg er forelsket. Helt rå løype! Gleder meg utrolig masse. Men må nok innom Finnmark en tur igjen før Norseman slik at jeg får svømt litt i det altfor kalde vannet, og ikke minst får flere lange sykkelturer under litt verre forhold enn 20 grader og sol. Viktig å være herdet for all slags vær.

  
(Trening i Norseman løypa. Nydelige forhold den dagen. Bror fulgte som god support fra Eidfjord opp til Imingfjell).

Avslutter innlegget med enda en glad nyhet. Opp i all treningen, eksamens maset og jobbingen kom det faktisk en kar syklende på en hvit sykkel, som klarte å fange min oppmerksomhet. Han heter Dan Erik Hansen, er syklist og har nå blitt min kjæreste. Jeg hadde egentlig bestemt meg for å gifte meg med triathlon. Men etter mange dype samtaler om blant annet trening, sokker og Ben&Jerry’s skjønte jeg at løpet var kjørt. Det er utrolig deilig å ha en ved min side som forstår og støtter meg i min satsing på idretten. You rock my world babe!

 
(Hver dag er et eventyr med denne karen).

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg