Kyllinglår kokt i peanøttsmør

 

Som vanlig koset jeg meg på kjøkkenet i dag. Endte opp med herligheten kyllinglår bakt i peanøttsmør med fullkornsris og grønnsaker. Namnam.. Enkelt og godt!

 

Til 2 porsjoner trenger du:

4 kyllinglår

400 g hakkede tomat

100 g peanøttsmør

1 løk

1-2 ss hvitvinseddik

2 ts honning

1 laubærblad

2 dl vann

½ lime

Ris (jeg brukte fullkornsris)

Grønnsaker (jeg brukte brokkoli, gulrøtter og aspargesbønner)

 

Bland sammen oppskåret løk, hakkede tomater, peanøttsmør, 2 dl vann, laubærblad, lime saft, eddik og honning i en gryte. Varm opp å press kyllinglårene ned i blandinger. La gryta stå å småputre på middels/lav varme i 45 min. Riv av skinnet på lårene underveis, å press det ned i gryta. Hvis nødvendig kan du ha i mer limesaft og salt før servering. Server med kokt ris og grønnsaker.

 

 

 

 

 
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg